środa, 12 października 2011

Opel Vectra B - podwyższone i skaczące obroty silnika

Witam
Posiadam Opla Vectrę B rocznik '96 z silnikiem 1,8  o oznaczeniu X18XE. Jakiś czas temu miałem problem z moim silnikiem. Problem polegał na tym, że kiedy odpalałem auto wszystko było ok, ale kiedy silnik się rozgrzał i złapał temperaturę to zaczynały skakać mi obroty lub też łapał wartość w granicach 1800 - 2500 ob/min.
Główkowałem co mogło być przyczyną takich objawów. Podłaczyłem do komputera ale niestety nic nie wykazywało - żadnych błędów
Okazało się że wina leżała po stronie silnika krokowego który niestety zaczął się zacinać.
Koszt używanego w okolicach 35-45 zł. Nowy około 120 zł zamiennik do około 250 zł. Pewien mądry mechanik do którego zawsze jadę jeśli mam problem z autem doradził mi, iż w tej kwestii najlepiej kupić nowy ponieważ z "używką" to nie wiadomo co będzie i w jakim stanie. Doradził również aby nie kupować oryginalnego bo to nie ma sensu, a zamiennik będzie działał tak samo i jeśli chodzi o tą część to nie ma tu różnicy. Kupiłem więc zamiennik za 140 zł wymieniłem i problem zniknął.
Silnik pracuje bez problemu. Trzyma stałe obroty i nic się nie dzieje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz